Via mobil eller surfplatta
- Öppna Sparbanks appen
- Tryck på "Ändra inloggningssätt" på logga in-sidan
- Välj "Beställ nytt Mobilt BankID"
- Följ sedan instruktionerna
Saknar du Sparbanks appen?
Mobilt BankID är personligt. Det är en typ av legitimering, ett BankID, som du kan ha i din mobiltelefon eller surfplatta och därför alltid har med dig.
Du kan också gå in manuellt i mobilen. Följ instruktionen för att logga in och skaffa Mobilt BankID.
För att ytterligare skydda dig mot bedragare kan du nu behöva identifiera dig med ditt svenska pass eller nationella ID-kort när du skaffar Mobilt BankID.
Kom därför ihåg att ha ett giltigt svenskt pass eller nationellt ID-kort (ej körkort) nära tillhands när du skaffar eller förnyar ett Mobilt BankID. Du kan behöva styrka din identitet.
Ny telefon - Mobilt BankID, appen och Swish
Du kan skaffa Mobilt BankID med hjälp av säkerhetsdosa, en gammal telefon med Mobilt BankID, ett nationellt ID-kort eller ett svenskt pass (ej körkort). Skaffa Mobilt BankID
Om du inte har något av det är du välkommen att besöka ett bankkontor. Vi hjälper dig att beställa ett Mobilt BankID och komma igång. Tänk på att ha med dig giltig ID-handling Beställ Mobilt BankID på ett bankkontor
Om du har fått en signal om att giltighetstiden håller på att gå ut eller om ditt Mobila BankID har spärrats behöver du förnya Mobilt BankID.
En förutsättning för att skaffa Mobilt BankID är att barnet först har ett Mobilt SäkerhetsID. Sen skaffar du Mobilt BankID till ditt barn. BankID för barn och unga
Skanna QR-koden med din telefon för att skaffa Mobilt BankID i mobilen.
Så gör du för att skanna QR-koden:
Använder du dator kan du också beställa eller förnya Mobilt BankID via internetbanken.