Skip to content

Anmäl konto till kontoregistret & lös in avi

Anmäl ditt konto till kontoregistret

Du behöver inte vara eller bli kund hos oss för att anmäla ditt konto till vårt kontoregister. Anmäl kontot med BankID, så blir det aktivt för insättning inom 2 vardagar. Om du ändrar bankkonto så får du även andra utbetalningar till det kontot. Till exempel din lön om den betalas ut via Swedbanks lön- och utbetalningssystem.

Se om ditt konto redan är anmält

Se om ditt konto är anmält i internetbanken/Serviceportalen

1. Klicka på ”anmäl konto till kontoregistret” ovan.
2. Efter inloggning visas befintligt anslutet konto.
3. Om konto saknas eller du vill ändra kontoanslutning, lägg till ditt konto.

Se om ditt konto är anmält i appen

1. Logga in i din app hos Swedbank eller sparbank.

2. Klicka på Kundservice via menyn.

3. Klicka på Konton.

4. Klicka på "Anmäla konto till Swedbanks kontoregister" i listan som visas.
5. Anslutet konto visas. (Om du vill ändra konto klickar du på "Logga in och ändra konto")

Anmäl konto och Lös in avi online

Anmäl konto till kontoregistret

  • Du som är över 18 år kan göra en kontoanmälan. Har du ett ungdomskonto hos oss behöver du först uppgradera det till ett privatkonto.
  • Du kan anmäla konto från alla svenska banker och en kontoanmälan innebär inte att du blir kund hos oss.

Lös in utbetalningsavi online

  • Privatperson som är över 18 år kan lösa in kontantavi/värdeavi online.
  • Ditt personnummer behöver vara tryckt på avin.
  • Legitimera dig med BankID eller säkerhetsdosa.

Obs! Avin kan enbart lösas in online om den är utställd av Swedbank eller sparbankerna. 

Du som är kund hos Swedbank eller sparbankerna kan även via appen kontrollera/ändra/anmäla konto till kontoregistret, eller lösa in din utbetalningsavi. Gör så här: Logga in i appen, klicka via menyn till valet Övriga tjänster och sedan Utbetalningar för att utföra ditt ärende.

Har du problem att logga in? Det kan bero på följande:

Frågor och svar om att lösa in avi online