Vi har sparat dina val. Så hanterar du cookies
Om du inte är nöjd
Vi vill att du ska vara nöjd som kund hos oss. Om du inte är nöjd vill vi gärna att du hör av dig till oss med dina synpunkter. Genom dina synpunkter får vi möjlighet att förbättra oss, både i vårt bemötande mot dig som kund och i erbjudandet av våra produkter och tjänster.
Så här gör du
-
Kontakta oss
Om du vill framföra ett klagomål ska du kontakta din kontaktperson, eller någon av oss på kontoret, för att få förklaring eller reda ut eventuella missförstånd.
Du når oss via:
Telefon: 0492-795 00
E-mail: info@vimmerbysparbank.sePostadress: Vimmerby Sparbank AB
Box 103
598 22 VimmerbyBesök: Kyrkogårdsgatan 20
-
Om du inte är nöjd med ditt svar
Om du inte är nöjd med det svar du fått från kontoret kan ärendet prövas på nytt. För att ditt ärende ska omprövas ber vi dig skriftligen beskriva ditt ärende.
Sänd din överklagan till:
Klagomålsansvarig
Vimmerby Sparbank AB
Box 103
598 22 VimmerbyEller via mejl: axel.tunek@vimmerbysparbank.se
Klagomålsansvarig är Axel Tunek, VD.
Andra vägar för prövning
Om vi inte har kunnat tillmötesgå dig i ett överklagat ärende kan du gå vidare genom andra vägar för prövning. Du kan få opartisk information och vägledning från Konsumenternas Bank- och Finansbyrå eller Konsumenternas Försäkringsbyrå om ditt ärende gäller försäkring. Du har även möjlighet att få ditt ärende prövat genom anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden eller vid allmän domstol.
Konsumenternas Bank- och Finansbyrå
Box 24215
104 51 Stockholm
Tfn: 0200-22 58 00
Läs mer på Konsumenternas Bank- och finansbyrås webbplats
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
Tfn 08-508 860 00